zondag, maart 9

35 en 34 dagen voor 40

1973: Opening WTC in New York. Staatsgreep in Chili, Pinochet neemt plaats in van vermoorde Allende.
Persoonlijk: de eerste autoloze zondag herinner ik mij alsof het gisteren was. Ik mocht van een kennis van mijn ouders een stukje mee op zijn paard, zomaar over de A12. De stilte maakte toen al indruk op mij.

1974



Three Degrees "When will I see you again" (are we in love or just good friends? is this the beginning or is this the end?) - als zesjarige op het allerlaatste schoolfeest in de derde kleuterklas was ik benauwd dat ik bij het dansje van mijn kruisje op de vloer zou afwijken. Nu is dit pure nostalgie naar de jaren '70.

Persoonlijk: ik ga naar de grote school en verhuis van de ene kant van het water naar de andere. Op het schoolreisje naar de speeltuin dingen 5 jongetjes van de klas naar mijn hand. Ik word omsingeld aan de glijbaan en hou er voor de rest van mijn leven claustrofobie aan over.
Nog meer muziek: Dé grote nummer 1-hit in Vlaanderen was het winnende Eurovisie Songfestivalliedje van de Zweedse groep Abba, Waterloo.
Op tv: eerste uitzending van 'Ome Willem' (zie voor jaren '70 tvjeugdsentiment alla 'Broodje Poep')

Geen opmerkingen: