zondag, maart 16

28 dagen voor 40

In 1980 hield volgende vraag iedereen in de ban: Who Shot JR? Ik weet het begot niet meer...


In 1980 ook Zomerspelen in Moskou. De helft van de familie staat op het Rode Plein, wij gaan naar Tsjechoslovakije (toen nog samen) kamperen. De eerste post-its, uitgevonden door 3-M. Ronald Reagan verslaat Jimmy Carter. De pokken zijn eindelijk uitgeroeid! 1980 is voor mij vooral het jaar dat John Lennon werd vermoord. De dag erna kocht ik mijn eerste LP met mijn eigen centjes (Double Fantasy). Alleen als ik alleen thuis was, zong ik vollen bak mee, want de platenspeler stond in de living en niet op mijn eigen kamer. Ook de liedjes van Urbanus kende ik van binnen en van buiten. Bakske vol met stro kan ik nog altijd meezingen! De eerste zwijmelmomenten op sneeuwklassen, waar alle meisjes (en sommige jongens?!) verliefd waren op de skileraar. We verhuisden naar een eigen huis met een tuin en konden nog altijd te voet naar school. Tot ik naar de middelbare school ging, per fiets. En tussen de middag thuis gaan eten, niet in de refter! Wat een luxe ;-)

Muziek: Celebration (Kool & The Gang), Enola Gay (O.M.D.), Kiss on My List (Hall & Oates), 'Upside Down' (Diana Ross), So Long (Fischer Z), You (Scooter).
De film Fame komt uit. Uren dansplezier en wegdromen bij een danscarrière. Helaas niet voor mij weggelegd, wel voor Leroy, Coco en de anderen.

Geen opmerkingen: