maandag, maart 10

Weekendje reünie


Effe tussen de terugblik op mijn 40-jarig bestaan door: een heel weekend van samenkomen met het verleden.
De eerste reünie was er één van dertig schooljaren atheneum. Pas afgestudeerden stonden glas aan glas met gepensioneerde leerkrachten. De schoolreizen naar Engeland, de laatste 100 dagen, herinneringen ophalen. 'Ah ja, dingske', 'buikske, haarlijn achteruit, maar voor de rest nog just 't zelfde', 'ik herken u aan uw stem' en 'ik herken u aan uw lief' en 'wat doedegij zoal in 't leven, naast van uw dak vallen'. De wildste verhalen hebben we verzonnen, mijn 'geschallotterde' nicht en ik.




De tweede reünie bracht vriendinnen van 10 jaar geleden samen. Toen hielden we al roddel-dessertenbuffet-namiddagen of Beurscafé-avonden (favoriete thema's: de mediaroddels, wie kust met wie?, hoe is het met Alex Puissant, welke gast kan dansen én koken?) en nu zijn er rondcrossende kleintjes en mama's met pateekes, ijsjes, koffietjes, bollekes, spagetti... en zijn de favoriete thema's wat verschoven naar de pamperverhalen en weten we niet meer zo goed wie met wie kust ;-) Volgende bijeenkomst moet iedereen zijn huiswerk maken en bv. de mediablogs lezen!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Proficiat, Happy 40!
Dat groen drankje is toch geen pisang (bestaat dat nog?), oh no, going on a trip down memory lane suddenly..

mamamia zei

Hey,
Je kan zo mee volgen hé... Ben binnenkort aan 1976 en ga zo dichter en dichter naar verjaardag toe! In 32 days ;-)
Is inderdaad Pisang en er was ook Campari, Blue Curaçao e.d. Zeg dat wel Memory Lane.