zondag, maart 23

Aftelling naar 40 (nog up te daten)

Ze zeggen wel eens 'het leven begint op 40', net of je de voorbije jaren moet vergeten en je een onnozel wicht was voor dat angstaanjagend ronde getal. Maar dan wel een onnozel wicht zonder rimpels, pigmentvlekken, love handles, grijze haren en andere ouderdomsverschijnselen ;-) De aftelling die ik begon op 40 voor 40 is meer een graven in mijn jeugd, dan uitkijken naar mijn forties. Ik weet wat geweest is en daar blik ik met een fijn gevoel en toch wat sentimenteel op terug.
Ik weet absoluut niet wat ik nog kan verwachten van de komende jaren... hoe die er privé en professioneel gaan uitzien.
Ik heb een lijstje gemaakt van wat ik allemaal nog moet doen voor ik 40 wordt en een gedeelte daarvan heb ik ook verwezenlijkt. Nog veel TO DO over, want nu stopt het toch niet? Ik kan toch nog niet met pensioen? Hopelijk heb ik die ballonvaart en die 10mileservaring nog te goed en begint het (nieuwe en andere) leven echt wel op 40.
Dan kijk ik pas uit naar mijn verjaardag!!


Absoluut te doen voor 40 en ook gedaan:

* fantastische bestemmingen: jaren '70 en '80 kampeervakanties in Europa en jaren '90 verre exotische reizen naar Filippijnen, Zuid-Afrika, Bolivië, Peru, Equador, Guatemala en Madagascar en (hoofdsteden)als New York (1999, 2000), Johannesburg (1997), Londen (1996), Praag (1981 en 1999), Berlijn (2006), Madrid (2007), Rome (1999) en nog toffe citytrips en cityweeks naar Valencia (2006), Marrakech (2006), Stockholm (2003), Dublin (2005), Amsterdam (meerdere keren), net als Parijs, Kopenhagen (1996, 2008), Lissabon (2005), Avignon (2005), Kreta (1991, 2007), Lesbos (2006), La Palma (2003), Granada (1999), Sevilla en Salamanca (1998), Krakau (2007) --- nog zoveel TO DO
* enge dingen doen die ik eigenlijk niet durf, zoals met een verhuiswagen rijden (2007), helemaal alleen meer dan 500 km rijden zonder gps (1999 naar vriendin in Duitsland), skeeleren en niet alleen op vlak terrein
* blog beginnen om bij te blijven met de jeugd
* BV's kussen (3 stuks)
* trouwen en baby maken (omgekeerde volgorde op één jaar tijd!) en proberen op te voeden
* sporten: van turnen, dansen, volleybal in mijn jeugd tot madammenturnen en Bodystyling nu

Not done als je 40 bent:
* minirokjes dragen
* posters met punaises in de muur, ipv ingekaderd
* nagelbijten (moeilijk moeilijk)









TO DO:
* er zijn nog zoveel leuke bestemmingen (hint hint): Kenia (A.&R. bezoeken en op safari gaan), Nieuw-Zeeland, Bali, Tokyo, San Francisco, Paaseiland, Buenos Aires (jaja ABBA, we komen ooit!!), de Baltische hoofdsteden enzovoort enzovoort
* parachute / helikopter / luchtballon: maar mijn mama is daar niet zo voor
* radikaal van job veranderen
* een nieuwe opleiding volgen
* mee jong blijven met zoontje (maar neen, ik ga niet mee voetballen, basketten, tenzij aan de zijlijn) en dus eigen sport beginnen of volhouden (START TO RUN of skeeleren), op de hoogte blijven van de 'moderne muziek'
* talen: het Engels, Frans, Duits, Italiaans en Spaans dat ik op school of in avondschool volgde (maar veel te vlug opgaf) onderhouden (en dus veel op reis gaan!!)

Geen opmerkingen: