zondag, januari 13

Broodje poep

als antwoord op de toch wel redelijke vraag: "Wat wil je op je boterham?"
In 't Ollands klinkt het dan: "broodje poep", bij ons is dat gewoon "kaka op mijn boterham". Waar hebben we dat nog gehoord... en vooral... hoe lang is dat wel niet geleden? "Deze duim op deze duim..." (vanaf 1974)




De Hollandse tv, jeugdsentiment, maar wat geweldig is: Alles komt terug!!


En nu moet ik opeens ook denken aan de Fabeltjeskrant (want dieren zijn precies als mensen, met dezelfde mensenwensen en dezelfde mensenstreken), Peppi en Kokki (1973, Toet Toet Boing Boing Peppi en Kokki), Tita Tovenaar (echt waar echt waar echt waar), Beertje Colargol (ook jaren '70 over een beertje dat wil zingen, pure zelfprojectie), De Kat (speelden we na op het dak van de werkplaats, eigenlijk feitelijk net iets té hoog om vanaf te springen), Merlina (al uit de jaren '80 met de parafix, jaja, beu gehoord in 2007, maar de nagel op de kop voor wat de middelbareschoolherinneringen betreft)


De serie begon in 1972, de periode dus dat ik nog niet kon schrijven, maar des te beter meezingen! (in mijn herinneringen zelfs niet slecht)



De 'vuile' versie van het Colargolliedje vierde hoogtij in onze studentenjaren '80!



Ook jaren '70-nostalgie, met -als je het nu bekijkt- niet schitterend verklede kat, een soort vroege Batman. Maar toch: 'Respect'!


Jaja, ik beloof het, hier kan niet anders dan een JAREN 70- nostalgielijstje op volgen...

3 opmerkingen:

Oleandri zei

Cool! Ik herken alles behalve beertje Colargol. Nog iets dat ontbreekt: Kapitein Zeppos, gefilmd in mijn streek.

mamamia zei

U vraagt, wij draaien...

Anoniem zei

En: Ren je-he rooot! Op woensdagnamiddag. En tante Terry. Of ben ik al zo oud?