woensdag, december 5

ook zo'n Sinterklaasblues?


Ik vond het als kind superspannend en was altijd blij met mijn kadootjes en lekkers (pure chocolade, beetje marsepein, speculoos en mandarijntjes). De Sint wist precies wat ik graag wou. Een brief met verlanglijstje hielp hem uiteraard goed op weg.
Voor ons zoontje stond zondag een piratenschip klaar met allemaal mannetjes erbij (geraamtes en piraten enzo) en hij begon vrolijk dat schip ineen te steken. Maar na een uurtje zei hij: 'De Sint heeft zich vergist, ik had een ander schip gevraagd en ik vind het niet leuk'. Tof hé, zo'n ondankbaar joeng!!
Hij had een prentje uit een speelgoedcatalogus gekozen en op zijn brief geplakt (die vol beloftes stond over niet meer morsen en flink eten en niet treuzelen en lief zijn enzo). Maar ik vond bij mijn sintaankopen zelf dat ander schip leuker, dus dat gekocht. En dat pakt dus niet hé...
Heb hem voorgesteld alles terug in de doos te doen en aan een ander kindje te geven. Wat hij ook heeft gedaan, maar toen bedacht hij zich en heeft toch de doos mooi naast zijn bed gezet. Bijhorend kapiteintje mét kompas, schatkaart, logboek en pen valt gelukkig wel in de smaak. Want dat is dus van Playmobil!!
Djuu toch, zo'n kind dat merken kent, precies weet wat hij wil en daar niet van afwijkt.

Ik troost mezelf dan maar met de chocoladen boot die de Sint voor mama en papa heeft gebracht. En eet er kleine stukjes van in 't gezelschap van piratenkapiteintje (Johnny Depp, mmmmm)!

Geen opmerkingen: