maandag, december 31

Die laatste uurtjes van het jaar

was ik aan het surfen en las toevallig dit:

Britse prof geeft tips voor succesvolle nieuwjaarsvoornemens
Stoppen met roken, een paar kilo's afvallen, meer tijd met de kinderen doorbrengen. In het zicht van nieuwjaar waagt iedereen zich wel eens aan goede voornemens. Maar eenmaal de roes van de eindejaarsdagen voorbij, blijft van die plechtstatig aangekondigde hergeboorte vaak weinig over. Een Brit distilleerde uit een studie enkele handige tips om dit jaar beter te doen.


"Als basisregel geldt: kies één voornemen en wacht niet met het vastleggen ervan tot oudejaar." "Mannen moeten specifieke doelstellingen vastleggen. Zeg dus niet: ik ga volgend jaar een nieuwe job vinden. Maar wel: ik ga elke week minstens twee sollicitatiebrieven schrijven." "Vrouwen daarentegen doen er volgens de vorser goed aan om zoveel mogelijk mensen op de hoogte te brengen van hun goede voornemens. Uit de resultaten van zijn onderzoek leerde Wiseman dat sociale controle de kans op succes bij vrouwen met tien procent doet stijgen."

BIJ DEZE: MIJN LAATSTE 2 VOORNEMENS (zodat ik aan 10 kom) VOOR 2008 AL IN DE PRAKTIJK GEBRACHT EN GEDEELD

9. *Meer vrienden opzoeken die ons energie geven ipv vragen*
Dit voornemen hangt samen met nummer 4. en hebben we op de laatste luie zondagmiddag van het jaar al met wederzijds plezier toegepast

De ruilnamiddag van de mannen en vooral de vrouwen (nee, niet dat soort ruil!!) ging gepaard met enkele culinaire geneugtes van het leven





De wokgroentjes met scampi waren jammer genoeg op. Maar met mijn meegebrachte en (voor de helft) terug meegenomen plattekaastaart nemen we afscheid van het oude jaar bij andere warme en energierijke vrienden!

10. *Meer koken en daarbij het hele gezin betrekken, recepten op blog zetten *
Misschien moet ik mijn conclusies trekken uit de plattekaastaart van nummer 9.? Maar laat me positief besluiten dat het betreffende gezin niet zo zoet is aangelegd, dat voornoemde heerlijkheden onze zwaar geteisterde magen al genoeg had gevuld, zodat het voor mijn dessert bij de beleefde portie bleef.

Vol goede moed begon ik op de echt laatste uurtjes van 2007 aan een hartverwarmende pastinaaksoep met zoete aardappelen, wat curry, kaneel en geplette korianderbolletjes.

Gevolgd door een terrine met pecorino, eieren, roze peper, vers bieslook, zongedroogde tomaatjes. Hierbij had ik twee kleine roergrage handjes ter beschikking.

En zo heb ik al een deel van dit 10e voornemen waargemaakt: de kleinste op een speelse manier betrekken bij de afdeling 'keuken'. Een nieuwe man heb ik al, nu nog een nieuwe zoon? En die recepten... die komen er in 2008, maar ik zie de concurrentie van Leafy Cooking en Aboboragostosa nog niet zitten!


En nu vertrekken we met onze tas vol lekkers naar een avondvullend tapasbuffet waarbij ieder voor een gevuld bordje, glaasje of lepeltje zorgt. MMMMM
TOT MORGEN TOT VOLGEND JAAR VOOR HET EERSTE FEESTELIJK VERSLAG VAN 2008

1 opmerking:

Oleandri zei

Waw, wisteria, wat heb jij al goed nagedacht over je voornemens ;-) Bij mij is dat nog niet gelukt. Het recepten bloggen kan ik maar toejuichen natuurlijk, de pastinaaksoep ziet er alvast heerlijk uit.