zondag, maart 2

33 things I forgot about...

en die ik terug opvis, terug draag, terug in de aandacht breng de volgende 3 maand.  Ik deed inspiratie op bij http://theproject333.com/getting-started/

Dat is een project om gedurende 3 maanden slechts 33 items in je kleerkast over te houden en daar dus een seizoen mee te doen. 33 kledingstukken dus, maar ook accessoires, juwelen, schoenen. Alles behalve ondergoed, sportkledij, trouwring, telt mee in het lijstje. Het zou je leven makkelijker maken en je doen focussen op de juiste dingen en niet een half uur per ochtend verliezen om te kiezen uit je uitpuilende kleerkast, bijpassende schoenen, jas, colliertje of oorbellen... En het zou moeten tijd vrij maken om andere dingen te doen.
Ik begon er volle moed aan en maakte mijn lijstje op van 33 items. Maar zeg nu zelf: in ons Belgenland laat je op 1 maart niet dezelfde kledingstukken in je kast hangen als je op 1 mei of 1 augustus zou doen. De initiatiefneemster woont ergens in California ofzo en niet in een land waar het 4 seasons in one day kan zijn.
Dus ik begon aan de spelregels te sleutelen. Ik zou mezelf toelaten om volgens de seizoenen kledingstukken te ruilen, ik zou 3x per maand een ander accessoire toelaten, bril en zonnebrillen of horloges tellen niet mee, handtassen mag ik ook ruilen volgens seizoen (de inhoud van de handtas telt sowieso niet mee), rugzak en valies niet in rekening genomen, sokken zouden voor 1 item tellen en ook panty's voor 1... Maar hoe kies ik 3 broeken, 2 rokjes, 2 kleedjes, 4 bloesjes lange mouw, 3 topjes of Tshirts, sokken en panty's (2), 2 truien, 3 vestjes, 2 jassen, 1 muts, 1 sjaal, 2 juwelen, 1 handtas en 3 paar laarzen uit als dat zo ongeveer de inhoud van mijn valies is voor een citytrip of weekje vakantie!?
En dus besluit ik na het opmaken van mijn lijstje en enig gepieker als ik in bed mijn kleerkast overloop, het project 333 een andere wending te geven! Het is me niet waard om te stressen, wat ik wil is "to treasure my treasures"

Een hemdsbloes met bruine en turquoise bloemen die mijn taille goed doet uitkomen (deze winter nog niet gedragen, maar daarvoor al ongeveer 6 jaar lang wel af en toe)
Vanaf 1 maart doe ik mijn Project 33 lost & found. Mijn eigen lenteschoonmaak, zoals mijn auto door de carwash danst, laat ik mijn ogen de toestand van mijn slaapkamer en badkamer screenen. Ik diep een kledingstuk op uit mijn dozen of uit mijn kast, haal een vergeten juweel uit zijn al even vergeten doosje, was een sjaaltje en draag het, zoek een CD uit, probeer eens een andere combinatie. Daarvoor kies ik items die ik al 3x33 dagen uit het oog was verloren, opzij had gehangen voor smallere dagen, een foute kleur, foute print of foute snit. En zo heb ik sinds gisteren al heel wat ideetjes opgedaan voor de komende periode ;-)
Nadat ik er een selfie van heb gemaakt, kies ik of het terug in mijn kledingrek, juwelendoos of cd-rek plaats en dus nog een kans geef. Of dat ik het in een doos stop "te geef", "om te ruilen" of om weg te gooien. Dat zal afhangen van de complimentjes ;-) of mijn eigen feel good!


Terwijl ik deze blog schrijf, ligt Shine in de cd-speler, lekker op shuffle met nog andere vergeten pareltjes DAG 1 EN 2

Geen opmerkingen: