vrijdag, mei 1

Scheepjes verwelken, bloemen vergaan

en de seizoenen blijven bestaan...


Maar ze verschuiven wel!
In mijn herinnering stonden de Japanse kerselaars in onze tuin, op mijn verjaardag veelbelovend in de knop en bloeiden ze uitbundig tegen 1 mei. Als we als kind in turnmaillot in de verplichte 1 mei-stoet liepen, passeerden we de roze bloesems aan de kerk in onze gemeente... Nu liggen de bloemetjes al lang verregend op het gras tegen het Feest van de Arbeid. Trouwens die kerselaars uit mijn jeugd (zowel in de ouderlijke tuin waar nu Turkse kindjes spelen, als aan de kerk) zijn neergehaald en op 1 mei ga ik liever eens fietsen of een terrasje doen. Gelukkig kan ik wel genieten van één van mijn favourites in de tuin op het werk. Hetzij drie weken voor op het schema dit jaar.

*
*

Geen opmerkingen: