donderdag, mei 1

Four seasons in one day

De Dag van de Arbeid viel vandaag samen met Rerum Novarum. Of hoe de gezindheid van familie en schoonfamilie dit jaar perfect te combineren is. Toch hebben wij er niks concreets mee gedaan vandaag, met dat gegeven. Al lang geen 1 mei stoet meer voor mij, met de turnkring, bibberend in een maillooke en blote benen of andere jaren, genietend van het zonnetje.


De Japanse kerselaars bloeien, al sinds zeker tien jaar, voor hun tijd. In mijn jeugdige herinneringen waren de bloemen op mijn verjaardag in knop, maar nog niet open. Dat was op 1 mei! Dit jaar zijn de bloesems maar liefst met een maand vervroegd en liggen de roze bloemblaadjes nu al lang op de grond.


't Blijft wel een kantelmoment die eerste mei. Voor mij hét signaal om winter- en zomergarderobe van plaats te wisselen en au revoir aan winterjas en panty's te zeggen. 1 november is dan weer de definitieve verbanning van de zomerkleren. Ik moet toegeven dat ik al jaren niet meer zo strikt ben in die zaken. Het lijkt wel of alles door mekaar loopt. Een weekje Spanje eind maart kan je toch niet aanvatten met wolletjes, anorak en dikke laarzen? Of als het half juli 15° is ipv de gewenste 25°, dan kan je echt niet koukleumen in een topje en shortje?


1 mei is al bijna 6 jaar voor ons de voorbereiding op de grote feestelijkheden. De zesde verjaardag van onze spruit gaat in het teken van piraten staan. En we zijn vandaag dan ook de schattenjacht en het parcours voor de piratenbende, onder leiding van Kapitein Bloedparel, gaan uittesten.
Zaterdag is het zover... I'll keep you posted. Ahoy piraatjes!

Geen opmerkingen: